nb_NO

3 Hjul, hjuloppheng og styresystem

Dei aller fleste bilane har eit stabiliseringssystem. Ein stabilisatorbøyle med tilhøyrande stabilisatorstag og lenkearmar går frå fjørbeinet på høgre side via stabilisatorstaget til fjørbeinet på venstre side. Det syter for at fjøringane på éi side kan kompensere for fjøringene på den andre sida. Når vi kjører i sving, vil tyngda av bilen få den til å krenge over i svingen. Eit stag mellom hjula på same akselen avgrensar denne krengninga, for dersom bilen skal krenge, må staget som heng fast mellom hjul bøye seg.

Dersom vi køyrer i ein sving, vil bærearmen bøye seg oppover fordi bilen krenger utover mot den sida. Stabilisatorstaget er festa til karosseriet ved hjelp av fôringar. Hinderet er at staget som er i kontakt med bærearmen på andre sida prøver å skubbe bærearmen oppover på den sida også. Men på grunn av krengninga er bærearmen her på veg i motsett retning. Sidan stabilisatorstaget er så stivt, hindrar det mesteparten av krengninga.

Stabilisatorstag på sportslege bilar er mykje stivare enn på meir komfortable bilar, fordi eit for stivt stag verknad inn på køyrekomforten. Bilen vil då verke stiv på fjøringa.

Filmen viser resultatet av gode stabilisatorar:

Kjelde: YouTube, Kinger124's Car Channel.